2020年10月15日 星期四

牛頓語錄

牛頓語錄

12-10-2019

 

真神祂永遠活着,
全知、全能,
至高、完善;
祂是昔在, 永在,
無所不能, 無所不知。
祂從更古到永恆。
掌管萬有,
操控未來。

 

艾薩克·牛頓

 

The true God is living,
intelligent, and powerful;
from the other perfections,
that he is supreme,
or supremely perfect.
He is eternal and infinite,
omnipotent and omniscient;
He endures from eternity to eternity;
and he is present from infinity to infinity;
he rules all things,
and he knows all things
that happen or can happen.

Issac Newton

 

我不知道
世人會如何看我,
, 我自己
一直像個在沙灘上
玩耍的小孩,
不時在岸邊撿拾
美麗小石頭和貝殼。
然而,
在我眼前却是一片
汪洋大海般的真理,
尚未被人發掘。

我之所以看得遠,
是因為
我站在巨人的肩膀上。

 

艾薩克。牛頓




沒有留言:

張貼留言